Intermittend internet
Sommigen van ons zijn oud genoeg om het leven zonder internet te kunnen herinneren. Toen konden we nog langer dan een paar minuten lezen, en ook herinneren wat we hadden gelezen.
Dat leven is zo goed als verdwenen, maar dat hoeft niet zo te blijven. De afgelopen week kon ik door een defect aan mijn telefoon deze niet gebruiken. Ik keek 2x per dag op mijn laptop naar e-mail en wat andere sociale media.
Op de derde dag vergat ik zelfs om mijn computer te checken. Op de vierde dag besloot ik om als mijn mobiel weer terug is daar voorlopig alleen nog maar Whatsapp en e-mail op te zetten en alle meldingen uit.
De week zonder mobiel voelde als een bevrijding en gaf veel rust. Nu kijken of ik dat vol kan houden.